mandag 20. mai 2013

Bunadskake til konfirmant

Det er jo veldig populært med bunadskaker til konfirmanter, har jeg sett. Men de fleste bruker barbiedukker som overkropp og hode.
Jeg liker at hele kaken skal være spiselig, så dette modellerer jeg selv. Og samtidig prøver jeg å få figuren til å ligne konfirmanten :) Da blir kaken så mye mer personlig.

Og slik ble det med denne konfirmasjonskaken også, da de ønsket seg en bunadskake.

Slik ble den:


Innholdet i kaken er sjokoladekake med sjokoladefugde, lys sjokoladekrem og hvit sjokolademousse.

Trekk og pynt i sukkerpasta :)



Bunaden er en sognebunad :)

Litt detaljer:




Er veldig glad i å lage slik små detaljer, og koste meg virkelig med å lage søljene osv. :)



En danseplakat med konfirmantens navn på, for å symbolisere hennes lidenskap for dans. Og et mangablad, som symbol på hennes interesse for japanse tegneserier :)



Fikk veldig fin tilbakemelding, og er godt fornøyd med at både konfirmant og familie likte kaken veldig godt :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tilbakemeldinger blir jeg glad for vettu!