tirsdag 24. mai 2011

Testkake - bryllup

Siden jeg hadde en god del nye oppskrifter som jeg gjerne ville prøve ut, og til min kjære samboers glede, bestemte jeg meg for å lage en testkake. Og i sammes slengen ble det bestemt at den skulle være bryllupskake-inspirert. Men denne type kake kan jo igrunn brukes til det meste, også til dåp, konfirmasjon eller bursdag!

Her er resultatet:





Fargetemaet ble rosa/peach, noe som jeg synes er utrolig fine farger, både friskt, romantisk og klassisk i en pakke!



Det er det samme i begge etasjene:
Super sjokoladekake, med et lag vaniljekake i midten. Hvert lag er smurt med sjokoladeganache, i tillegg til at i det ene laget er det vaniljekrem med fløtekrem, og i det andre laget er det melkesjokoladekrem med sjokoladebiter i. Kaken ble også smurt inn med sjokoladeganache,og deretter trukket med ekstra hvit maripan.



All pynt er også i marspian, utenom de lyserosa sukkerperlene, selvsagt :)

Kjempegøy kake å lage!






4 kommentarer:

  1. Helt nydelig Tona...du er dyktig!
    Klem fra stolt mamma:)

    SvarSlett
  2. Utrolig flott kake. Lekker og delikat med flotte roser. Den høres bare helt fantastisk ut :)

    SvarSlett
  3. Helt sykt, atter en gang. Finner ikke andre ord enn det :P

    SvarSlett

Tilbakemeldinger blir jeg glad for vettu!